Asia here I come!!
25 januari 2010 - Bangkok, Thailand
Het is zover… het vertrek voor een aantal maanden naar Azië.
Na een heftige eindsprint om alles nog voor elkaar te krijgen, om kwart over twaalf vanuit Hoogeveen vertrokken. In mijn eigen 'Peukie' door Bas en Nico naar het vliegveld in Dusseldorf gebracht. Halverwege de rit ernaar toe, op de valreep nog wat verse Europese sneeuw. Het vertrek van de airbus A330 van Airberlin ging op z’n 'Sas’s'; met een kleine drie kwartier vertraging, vanwege sneeuw op de baan en ijsafzetting op de vleugels, die overigens vakkundig met een enorme spuit te lijf gegaan werd. Na een prima vlucht van ruim 10 uur, de vertraging weer ingelopen vanwege rugwind en wat extra gas, om kwart over 4 Nederlandse tijd (kwart over 10 Thaise tijd) met een perfecte landing geland op Suvarnabhumi Airport in Bangkok. Op naar de douane voor een stempel. Wel ff goed voor de balie plaatsnemen…… tot mijn grote verbazing maken ze hier een foto van je bij binnenkomst in Thailand. Zeker voor in het Thaise smoelenboek ;-). Mijn bagage van de band getrokken, flappentap opgezocht voor een bus of taxi naar het centrum en naar de bus en taxi standplaats gelopen. Hier gezellig zitten kletsen met een Indiase toerist die ook net aangekomen was. Voor 150 Baht (iets meer dan 3 euro) een ticket gekocht voor de Airport bus express naar het centrum van Bangkok. Met een bus vol ‘nieuwe’ backpackers op naar het beruchte Khao San Road (Thanon Khao San), dé locatie voor backpackers accommodatie. Had vooraf geen accommodatie geboekt, maar met op iedere hoek van de straat een hostel, guesthouse of hotel leek het mij geen probleem een plek te vinden voor de eerste overnachting. Zo gezegd zo gedaan. Het viel overigens niet mee om bepakt en bezakt bij een temperatuur van ruim 32 gr tussen de menigte door te komen en niet als een natte spons bij Sawasdee guesthouse aan te komen. Mijzelf ingekwartierd in mijn kamer en na een bericht aan het thuisfront gegeven te hebben een koude douche genomen om af te koelen. Fris en fruitig op pad gegaan om de omgeving en Khao San Road te bekijken. Kan niet anders zeggen dan een bijzondere ervaring! Een aaneengesloten rij van kleurige kleine kraampjes, een enorme drukte van winkelende Thaise kopers en de lucht was gevuld met heerlijke geuren van allerlei verschillende gerechten die er werden bereid. Hier en daar wat van een kraampje of straatventer gekocht om te eten: zakje verse ananas, springrol, een rol van taro, rijst en kokos. Na een flinke wandeltocht rond 19:30 (locale tijd) teruggegaan naar het guesthouse en een Pad Thai met garnalen besteld. De prijzen zijn hier in verhouding tot in Nederland erg laag; betaalde voor mijn cola en maaltijd 97 baht, in totaal iets meer dan 2 eurie!!
’s Avonds mijn laptopje aangeslingerd om te zien of ik verbinding kon opbouwen. Het guesthouse had geen wifi, maar een onbeveiligd Bangkok’s draadloos netwerk was wel voorhanden;-). Opnieuw de hightech douche uitgeprobeerd. Wat ze hier veel in Thailand hebben en waarvan ik al gehoord en gelezen had, is dat bij veel wat oudere huizen en accommodaties de douchekraan op een nogal vreemde plek is geïnstalleerd, namelijk boven het toilet… tja tis weer eens wat anders!! Wel net zo prettig om dan de goede volgorde aan te houden: eerst naar het toilet en dan pas douchen.... of was het toch andersom!
De eerste dag is voorbij. Vol met nieuwe indrukken en langzaam aan het besef echt alleen op pad te zijn, de airco op zacht gezet en onder het Thaise laken gekropen.

Wat heb je al een boel beleefd zeg!! Ziet er super uit. Ik zag net je foto's, wat een boel! Je hebt al van alles gezien zeg. En dan die foto's van dat lekkere eten........mmmmm zag er goed uit! Denk dat we het hier binnenkort toch maar ff moeten hebben over ons volgende P&O-uitje.....misschien kunnen we dat weer bij jou doen haha. Veel plezier en ik blijf je site volgen! Liefs, Sandra
ik hoorde van Margreet dat je in Azie zit. Leuk man! Echt weer iets voor jou. Geniet ervan en ik hoop dat je leuke, mooie en gezellige ervaringen opdoet. Ik blijf je op deze site volgen.
groeten uit het koude NL, Marianne
Fijn dat je goed bent aangekomen! Leuke foto's hoor! Heb je die fietstocht nog gedaan? Wacht met smart op je volgende blog!Veel plezier nog!
Groetjes,
Saskia
Gr,
Geert
Als 't goed is ben je inmiddels aangekomen in Pokhara ! Hoop dat je eerste indruk goed is en dat je 't d'r naar je zin zult hebben.
Thuis alles toppie hoor ! Als je 'n keer op skype komt kun je zo je eigen woonkamer binnen kijken...
Laat ik Mouse, Bob en Swieber wel ff door 't beeld lopen ! Werelduitvinding toch ?! Succes met de kindertjes en het lesgeven !!!
Hoe gaat het met je ik zie dat al het nodige beleeft hebt.
leuke foto`s
Hier gaat alles goed
Groeten en pas goed op je zelf.